lunes, 8 de junio de 2009

"Todo lo que empieza tiene un fin, y es la razón de la vida, todo lo que has aprendido, en tu alma quedará"

Una última entrada,.. desprès de tant de temps reflexant tot allò que he cregut interessant ,…ja s’acaba! Realment nomes vull començar dient que pocs professors he tingut amb aquest plantejament de l’assignatura, i menys de teoria ( ja només el nom te “collons”) Realment i com sempre ens diu l’Enric, podem fer lecturs pedagogquiques de tot, i escolta tu! Mira si n’em fet! ( de pel·lícules, de articles, de tot allò que ens motivava.

Cal reconèixer que hi han hagut moments que s’em feia molt complicat portar el blog al dia, però un cop t’hi fiques, i et dones compte que estàs treballant de forma lliure i sense cap tipus de censura et reconforta.

Parlant dels coneixements adquirits a classe, es va plantejar en les primeres sessions el termes claus sobre l’educació definit-la com la funció social que es desenvolupa al llarg de la vida d'una persona. De generació en generació se'n va transmetent tot aquest univers cultural del qual cada persona va creant la seva pròpia identitat cultural. Paraules claus que son les que a mi em van fer eco al cap Som, Coneixem, vivim
Seguidament va haver-hi tot el tema dels agents, educands,…i el tipus de situació i relació comunicativa que establien.

Hem treballat de tot i amb tot, format video, premsa, dintre de gairebé tots els àmbit sociocultural, no formal,...

Però la clau, la bomba a l’assignatura va ser PLA BOLONYA, gràcies a un penos succes, la classe va agafar un altre caire ( i mira que l’Enric es un professor de lo m’es fora de lo comú, amb les millors intencions) Les classes es van convertir en grups, debats constants, recerques. Tot aquest nou projecte implantat en no més de dues setmanes ens va fer treballar sense adonar-nos tècniques de grups, reflexions, preguntes, respostes,...

Tots els conceptes que hem adquirit, tota la nova situació que s’implantarà, els tipus de mesures i retalls que faran amb el nou pla educatiu. Tot això i més ho sabem i podem parlar del tema perquè ens hem cohesionat com a grup i ens ha ajudat a aprendre que nosaltres també podem arribar a allò que ens proposem, des de investigar un tema a fons, entendre’l, prepara una classe i sobretot reconèixer al final de tot el projecte que estàs més que satisfet del que has portat a terme.

No se com acabar,..això de les acomiadaments no son el meu fuerte,...

Sense que serveixi de precedent, una assignatura (bastant complexa,..i pesada) portada a terme d’una forma esplendida, realment estic una mica apenada perque se que no trobaré moltes més tan lliures com aquesta.


No tratéis de guiar al que pretende elegir por sí su propio camino.

william shakespeare


1 comentario:

  1. hola, cómo estás ?
    perdoname que no te hable en catalán, es que todavía no lo domino molt bé jaja
    te cuento, que llegué a tu blog de casualidad (: pero me gustó... yo también estoy estudiando educación, bah, más bien estoy estudiando para ser maestra del nivel inicial, pero luego tenía pensado hacer psicopedagogía o ciencias de la educación o educación social... todavía no sé.
    te cuento que soy de Argentina, pero mi novio es de allá, de Catalunya, y voy a visitarlo casi todos los anyos (o viene él), y estoy enamoradísima de tu país, más allá de él, jajaja..
    vos qué estudiás ?
    me explicás cómo es lo de Bolonya ? es que mi novio entró en una carrera el anyo pasado (o sea, 2008-2009), y parece que esa carrera ahora no existe más, sino qeu se imparte una con el mismo nombre pero distinto contenido... y él tiene que dar varios finales que le quedaron suspendidos, entonces no quiere dar TODAS las materias de segundo anyo, porque sino no va a llegar con los exámenes... irá a poder cursar esas materias en otro momento ?

    y... mmh.. qué más te iba a comentar... ah, sí (: que aguante Mafalda ! jaja, no sabía que era conocida en todos lados jajaj n_n

    y... bueno, tenés idea si en un futuro lejano, podré convalidar mi título de maestra allá ? bah, supongo que no tendrás idea, pero... bueh, en fin.
    nada, tenía ganas de postearte (: espero que no te moleste.
    podés borrar el comentario de última jaja.


    un saludo !
    Josefina.

    ResponderEliminar


La Duda


Durant unes de les classes es van recomenar veure aquesta pel·lícula,...i que millor que un diumenge amb la parella per anar a disfrutar de una bona tarda de crispetes i debat educatiu???
Abans de res posare el petit resum de la pel·lícula;
Corre el año 1964 en St. Nicholas, en el Bronx. Un vibrante y carismático sacerdote, el Padre Flynn (Philip Seymour Hoffman ganador del Premio Oscar®) está intentando cambiar las estrictas costumbres de la escuela, que han sido celosamente custodiadas durante largo tiempo por la Hermana Aloysius Beauvier (Meryl Streep ganadora del Premio Oscar®), la Directora con mano de hierro que cree en el poder del miedo y de la disciplina. Vientos de cambio político soplan en la comunidad y la escuela acaba de aceptar al primer estudiante negro, Donald Miller. Pero cuando la Hermana James (Amy Adams nominada al Premio Oscar®), una inocente optimista, comparte con la Hermana Aloysius su sospecha de que el Padre Flynn está prestando demasiada atención a Donald, la Hermana Aloysius lanza una cruzada personal para desenterrar la verdad y expulsar al Padre Flynn de la escuela. Ahora, sin ninguna prueba más que su certeza moral, la Hermana Aloysius entabla una batalla de voluntades con el Padre Flynn, la cual amenaza con fracturar a la comunidad con irrevocables consecuencias.


Tal i com va explicar l'Enric, es unf ilm que tracta temes tan diveros com el racisme, la educació tradicional i la possibilitat de l'adaptació d'una educació transgressora,el poder, el masclisme, la religió i sobretot el tema clau de la pel·lícula la pederastia.
Realment en va agradar, pero lo millor de tot va ser poder debatir tot aquests temes amb la meva parella ja que desde un altre punt de vista pots veure la postura (la qual no ha de ser negativa envers l'educació o els temes tractats)d'un altre espectador